طرز تهیه کیک خامه ای

طرز تهیه کیک خامه ای

طرز تهیه کیک خامه ای خانگی

کیک خامه ای همانند نان خامه ای و رولت خامه ای طرفداران بسیار زیادی دارد و شما می توانید با فراگیری روش ساخت کیک خانگی انواع متنوع کیک خانگی های شکلاتی و … را تهیه کنید.

 

برای ساخت کیک خامه ای به یک کیک اسفنجی نیازمند هستید. در این مطلب روش تهیه کیک اسفنجی را به عنوان پایه کیک خامه ای به شما عزیزان آموزش می دهیم.

 

ابتدا فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. تا به خوبی داغ شود سپس تخم مرغ و شکر و وانیل را در ظرفی مناسب به کمک همزن به خوبی هم بزنید مایه کیک بعد از هم زدن این مواد باید به شکل سفید و کشدار در آید.

در مرحله بعدروغن را به مایه کیک اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه مواد را هم بزنید سپس آرد و بیکینگ پودر را به خوبی الک کنید و آرد و شیر را آرام آرام به مایه کیک خامه ای اضافه کنید و مایه کیک را به کمک لیسک قنادی هم بزنید

اطراف قالب و ته قالب فر را به خوبی چرب کنید و آرد بپاشید و مایه کیک را در درون قالب فر بریزید سپس قالب فر را در طبقه وسط فر به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید.
بعد از اینکه کیک اسفنجی آماده شد آن را از وسط نصف کنید.

روی لایه زیری کیک خامه ای مقداری کمی شیر بریزید تا مرطوب شود. اگر می خواهید کیک خامه ای آناناسی و یا پرتقالی تهیه کنید می توانید به جای شیر در لایه زیری کیک خامه ای آب کمپوت آناناس و یا پرتقال بریزید. خامه را از قبل به کمک همزن به خوبی هم بزنید و سپس خامه زده شده را روی لایه زیرین کیک بمالید به طوری که سطح خامه مالیده شده بر روی کیک یکنواخت شود.

 

سپس میوه برش های میوه دلخواهتان را بر روی خامه قرار دهید می توانید به جای میوه از گردو نیز استفاده کنید و اگر می خواهید کیک پر خامه شود مجددا روی برش های میوه و یا گردو ها را خامه بریزید. اگر ترجیح می دهید کیک خامه ای ساده تهیه کنید می توانید خامه را به تنهایی در پخت این کیک استفاده کنید سپس لایه دوم کیک را بر روی لایه اول بگذارید و دوباره مرحله مرطوب سازی را به همان روشی که گفته شد تکرار کنید. می توانید تمام سطح کیک را خامه بمالید و سپس کیک را تزیین کنید.

مواد لازم

شیر : ۱ لیوان
شکر : ۱ لیوان
آرد سفید : ۱ لیوان
تخم مرغ : ۳ عدد
وانیل : ۱/۴ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر : ۱ قاشق چای خوری
خامه فرم گرفته شده : به میزان لازم
روغن مایع : ۱ لیوان

 

 

درج نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.